Românii cheltuiesc pentru achiziționarea berii mai mulți bani decât pentru cumpărarea apei îmbuteliate și a sucurilor carbogazoase, conform unor studii de piață recente desfășurate în acest domeniu. Printre cele mai populare sortimente de bere comercializate în momentul de față se numără berea nefiltrată, cea cu arome și cea cu un conținut mare de alcool.
Pe segmentul de bere cu arome, vânzările au înregistrat cea mai spectaculoasă creștere. Creșterea este mai mult decât dublă, ea datorându-se, în principal, faptului că diferite companii au lansat pe piață noi sortimente cu diferite arome precum cea de lămâie sau cea de afine.
Alte segmente în cazul cărora s-a înregistrat o dublare a numărului de vânzări sunt și cele ale berii nefiltrate și ale berii cu un conținut alcoolic superior, mai exact berea de fermentare înaltă, conform informațiilor făcute publice de reprezentanții real.
Și popularitatea berii la sticlă a crescut cu 20 – 80% în această vară în rândul românilor, față de aceeași perioadă a anului trecut, iar în cazul berilor negre s-a observat, de asemenea, o creștere a vânzărilor, în ciuda faptului că nivelul acestui segment este scăzut în România.
„Campionatul European de Fotbal și Jocurile Olimpice sunt evenimente sportive de mare magnitudine, care se transformă în adevărate evenimente sociale, care și-au format în timp și ritualuri specifice. Consumul de bere și sportul privit la televizor sunt activități ce merg mână în mână și reprezintă una dintre distracțiile care creează și consolidează prietenii”, susține Cristina Tăbăcariu, category manager soft drinks and tabacco al lanțului de hypermarketuri Real.
Ea susține, de asemenea, că în cazul Capitalei, modernizarea Centrului Vechi, care a devenit în ultimul timp un adevărat pol al distracției, i-a făcut pe români să încerce și berile de nișă, cum ar fi cele de fermentare înaltă, stout-urile, porter-urile și berile de tip ale, cum ar fi irish ale, scotch ale sau pale ale.
Berea comercilizată la PET rămâne și ea în topul preferințelor românilor, mai ales după ce mai multe mărci autohtone au lansat pe piață sticla de 2,5 litri.
Atunci când vine vorba despre promoțiile preferate ale românilor, printre cele mai apreciate se numără ofertele de tipul „5+1 gratis”, „5 beri și un pahar gratis”, „7+1 gratis”, dar și pachete ce conțin cadouri precum desfăcătoare de bere, șepci sau brelocuri.
Citește și Top 10 cele mai valoroase branduri de bere